Google Adsense : Başvurum Kabul Edildikten Sonra Neler Yapmalıyım?

Bu yazımda; Adsense kazanç sistemine başvuruları kabul edilen içerik üreticileri için çok önemli birkaç konudan bahsedeceğim.  
  Henüz Adsense başvurusu yapmadıysanız Google Adsense : Başvururken Dikkat Edilecek Hususlar başlıklı yazıma göz gezdirebilirsinz.


1. SEO Ayarlarınızı Kontrol Edin

Daha önceki yazılarımda SEO'nun, kitlelere ulaşmak için ne kadar önemli bir araç olduğundan bahsetmiştim. Adsense başvurunuz onaylandıktan sonra, SEO ayarlarını yeniden kontrol etmekte ve gerekliyse optimize etmekte fayda var. Örneğin; arama motorlarına site haritası gönderirken, içeriğinizi 500'ün altında gösterdiyseniz ve içeriğiniz artmışsa, yeniden site haritası göndermeniz önemli. Google Search Console ve Analytics'i birbirine bağlamakta ayrıca fayda var. Bu araçlardan edindiğiniz bilgiler doğrultusunda, sitenizi ziyaret eden kişilerin hangi sözcükleri aratarak sitenizi bulduklarını öğrenerek, fazla içerik üretmediyseniz, sitenizi bu kategori doğrultusunda şekillendirebilirsiniz. Bu konularda tecrübesizseniz, bu bağlantıları takip edebilirsiniz :


2. Organik Trafiğinizi Artırın ve Asla İllegal Yöntemlere Başvurmayın

Adsense kimliği edinebilen herkes doğal olarak sitesinden gelir elde etmenin yolunu gözlüyor. Ancak bu konuda yapılan en büyük hatalardan biri; sabırsız olmak. Arkadaşlarınızdan ve çevrenizdekilerden sitenizdeki reklamlara tıklamasını asla istemeyin. Yapay tıklama ve görüntüleme paketleri satın almayın. Yeni algoritmalarıyla Google bu tarz eylemleri hemen yakalıyor ve hesabınızı iptal ediyor. İşin kötü yanı hesabın içerisinde kalan miktarı da çekmenize izin vermiyor. Bu tarz eylemler ile uğraşmak yerine backlink kazanmaya çalışın. Site tasarımınızı gerekliyse düzenleyin ve daha sık özgün içerik üretmeye çalışın. Sitenizi, forumlarda ve sosyal medyada tanıtın. Gerekli olduğunu düşünüyorsanız Google Adwords'e kayıt olun.


3. Kategorize Edin

Amiyane tabirler sitenizi "çorba" haline getirmeyin. Sitedeki içerikleriniz bir tema üzerine kurulu olsun. Spor ile alakalı içerik üretiyorsanız yanına müziği de eklemeye çalışmayın. Çünkü Adsense gösterilecek reklamları sitenizin temasına göre de belirleyebiliyor. Yemek sitesinde, iç çamaşırı reklamı görmek garip olurdu değil mi?

4. Reklam Yerleşimi ve Pop-Uplar

Sitenizin her yerini reklam banner'ları ile doldurmayın. Pop-up gibi ziyaretçinin isteği dışında açılan pencelerden uzak durun. Kısa vadede kazanç sağlasa da uzun vadede ciddi anlamda ziyaretçi kaybedersiniz. Google verilerine göre en çok kazanç getiren reklamlar; sidebar(kenar çubuğu) ve içerikler arasına yerleştirilmiş olanlar. Örnek reklam yerleşimleri :




Reklam Yerleşim Kuralları :

  • Google Reklam Politikalarına göre her bir sayfaya aynı anda maksimum üç içerik birimi, üç bağlantı birimi ve iki arama kutusu yerleştirilebilir. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi bu bağlantıyı kullanarak Google Support sayfasında erişebilirsiniz.

Elimden geldiğince, dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım arkadaşlar. Aklınıza takılan bir yer var ise yorum kısmından sorabilirsiniz. İçeriği faydalı bulduysanız paylaşmayı unutmayın.

Bu içerik 19.8.2016 itibariyle günceldir.


0 yorum:

Yorum Gönder